2013. augusztus 31., szombat

Obama szíriai találós kérdése

Kathleen Parker - Obama szíriai találós kérdése

Az elnök korán kelt, már le is zuhanyozott és éppen borotválkozni készül. Miközben a párát törölgeti a tükrön, kicsi grimaszokat vág a tükörképére.
Obama:
- Jó ég, öregnek látszok. Túl sok az ősz hajszál.
Tükör:
- Óh, mosolyogj, Bo! Úgy jobban nézel ki. Mégsem viselhetsz hadat néhány aggodalmas arckifejezés és ősz hajszál nélkül.
(Obama felkapcsolja megawattos mosolyának kapcsolóját.)
- Még a mosolyom is öregnek tűnik. És különben is, Bo egy kutya. Én Barack Obama vagyok. Én vagy az Egyesült Államok elnöke, a szabad világ vezetője…
- Mondogasd csak magadnak, haver, és a végén még talán el is hiszed. Eddig minden elnöknek sikerült.
- Haver is egy kutya volt. Mi a bajod?
- Semmi, csak nem akarom, hogy elszállj. Nos, akkor mi is lesz, Mr. Vörös Vonal? Egyedül fogod megcsinálni?
- Mi a fene van? Mi a baja David Cameronnak? Senkire sem számíthatok! (Obama megvágja az állát.) Először is, John Boehner nem tud semmit – semmit! – kezdeni azokkal a tökfej Tea Party-sokkal és most még a britek sem jönnek velem Szíriába. Hol van Tony Blair, amikor szükségem van rá? Tuti, hogy valami zarándokúton. Lehet, hogy nekem is katolikusnak kellene lennem. Akkor mondhatnám, hogy bocsika, azt hiszem, tévedtem, de tudjátok, azt tettem, amit a legjobbnak gondoltam.
- Nem hiszem, hogy Dolan bíboros kiáll melletted azok után, hogy… nos, hogy félrevezetted azzal az egész vallásszabadság-dologgal. De legalább ott vannak a franciák!
- Oh, oui. Asszád most biztos retteg.
- De Blairnek és Bushnak nem voltak meg a tömegpusztító fegyverek. Mi legalább tudjuk, hogy Asszádnak van vegyi fegyvere és azokat a saját népe ellen használta. Elakadtál azoknál a képeknél, haver. Ja, bocs. Hallottál Colin felől?
- Neeeeeem. (Kuncog.)
- Ő talán tudna segíteni.
- Biztos beteg vagyok. Egyszer csak beszélni akarok W-vel, a szerencsétlen kreténnel. Jól felültették a sárga uránnal. Engem meg a vörös vonallal. Miért színekről beszélünk mindig? Hülyének érzem magam. Nem vagyok háborús elnök! Én egy vessünk-véget-a-háborúnak arc vagyok. Én drónharcos vagyok, nem cirkálórakétás. Csak a betegeket akarom gyógyítani, a szegényeket gyámolítani és talán itt meg ott visszafordítani a dagályt. Azt hiszem, hányni fogok. Azok a gyerekek. Úristen!
(Női hang hatol át a fürdő zárt ajtaján.)
Michelle Obama:
- Barack, mit csinálsz odabent? Kihűl a teljes kiőrlésű zabkásád. Kérsz rá fair-trades, organikus feketemelaszt? Barack? Barack? Na, jó, öt percen belül jön a műkörmösöm. Itt hagyom neked tálalón. Ne felejtsd el a SzuperHím-arcszeszt. És a vérpipacsgyökeret, meg a bojtorjángyökeret sem. Jaj, szia, Dawn! Nem is hallottam, hogy megjöttél. Hát, én a kék lakkra gondoltam. Őrült dolog, ugye?
Elnök:
- Huhh,huhh,huhh…
Tükör:
- Nézd, Elnök úr, túl kemény vagy magaddal. Olvass a saját szádról: nincs jó választás.  Persze, talán nem kellett volna felrajzolnod azt a vörös vonalat, de hát ki sejtette, hogy Asszád elmegy odáig? És különben is, élvezzük ki a pillanat iróniáját, jó? A republikánus haverjaid megvannak? Tudod, azok, akik korábban elaléltak az elsöprő erejű támadástól, de most hirtelen nagyobb óvatosságra intenek? Most ők akarnak ENSZ-határozatot? Hirtelen NEKIK kell tökéletes bizonyíték arra, hogy Asszád vegyi fegyvert használt. Hol volt ez a kétkedés, amikor megszálltuk Irakot? Fasza.
- Hát, ha valamit is tanulhattunk abból a kudarcból, az az, hogy teljesen mindegy, milyen nemes indíttatásból avatkozunk be, nem tudjuk befolyásolni a következő nap történéseit. És ami a legrosszabb, hogy mindig a legrosszabb történik meg.  Mint ez a rohadt vörös vonal. Miért nem mondhatom egyszerűen, hogy nézzék, annyit mondtam, hogy lesznek következmények és Asszád lesz felelősségre vonva? Ez nem jelenti azt, hogy bombáznom kellene Szíriát és ezzel valószínűleg egy világháborút kirobbantanom. Oroszország, Irán, a Hezbollah – ők nagyon bírnák ezt. Jobb, ha én játszottam túl egy blöfföt, mint ha még több vér folyna és valószínűleg egy újabb, vég nélküli háború törne ki, olyanokkal szemben, akik így is, úgy is utálnak minket. Nemzetközi támogatás nélkül… Ki tudja, mi lenne a vége?
- De a gyerekek, Elnök úr. Azok a képek. A szenvedés. A százezer halott. A maga hitelessége.
- Tudom, tudom.
(Obama egy törölközőt nyom az állához és a telefonján hosszan megnyomja az egyes gombot a gyorshíváshoz.)
- Halló, George? Van egy perced?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése